تکنیکهای مراقبه خروج روح (علی موسائی مرند)

تکنیک مراقبه شماره (2) 

شکل ساده تری از تکنیک مراقبه شماره (1) این است که سی الی چهل و پنج دقیقه اول که در آن چشمها را رو به بالا چرخانده و نگه می داریم و تمرکزدیددرونی را بر صفحه سیاه حذف می کنیم  ادامه این تکنیک یعنی تکنیک شماره (2)دقیقا مشابه به تکنیک شماره (1) است.مزیت تکنیک مراقبه (2) این است که فرد را نسبت به تکنیک اول از نظر ذهنی و جسمانی کمتر خسته می کند. 

 تکنیک مراقبه شماره (3)

 


این تکنیک در واقع همان تکنیک آسان و ساده ای است که چندین سال است که از آن استفاده می کنیم یعنی گوش سپردن به صدای سوت موجود در بالای سرمان.
پس از بیدار شدن از خواب در اواسط شب دوباره به رختخواب می رویم و در حالیکه به پشت می خوابیم مدت چند دقیقه تمام کالبدمان را ریلکس می کنیم و هنگامیکه صدای سوت ضعیف در درون سرمان قابل شنیدن می شود تمام توجهمان را بر گوش سپردن به آن متمرکز می کنیم. حدودا پانزده یا سی دقیقه بعد از آن بر روی شکم خوابیده و به حالت همیشگی خود در هنگام خواب باز می گردیم و به گوش سپردن به سوت مذکور ادامه می دهیم تا اینکه به تدریج در حالتی بی خبر به خواب برویم .هنگامیکه می توانیم ریلکس بمانیم و عواطفمان را به حداقل برسانیم این تکنیک به راحتی برایمان عمل می کند.تغییر کوچک اما بسیار سودمندی که به این روش اضافه کردم این بود که پیوسته از نظر ذهنی به خودمان یادآوری کنیم که همچنان به سوت موجود در بالای سرمان گوش دهیم . هنگامیکه این کار را انجام نمی دهیم خیلی زود تمام ماجرا را فراموش می کنیم. از تکنیک خارج می شویم و به خواب می رویم.

 تکنیک مراقبه شماره ( 4)
پس از بیدار شدن در اواسط شب دوباره به رختخواب می رویم و به حالت همیشگی خود می خوابیم و توجه اولیه و عمده خود را بر شل کردن و ریلکس کردن عضلات اطراف شقیقه هایمان یعنی حدودا از وسط ابرو تا دو سانتی متر بالای گوش متمرکز می کنیم . در حالیکه توجه عمده خود را بر شل کردن این عضلات معطوف می کنیم توجه ثانویه خود را به ریلکس کردن عضلات اطراف چشمها و اطراف ابروهایمان متمرکز می کنیم و همچنین به صدای سوت موجود در بالای سرمان گوش می دهیم . گاهی اوقات این سوت را به صورت جریانی از انرژی تجسم می کنیم که از پایین به بالای کالبد فیزیکی مان در جریان است و از عضلات اطراف شقیقه هایمان عبور می کند و همچنین تصور می کنیم که این سوت به ریلکس کردن عضلات اطراف شقیقه هایمان کمک می کند.
این تکنیک مراقبه ممکن است برای بعضی از افراد مبتدی در سفر روح و یا افرادی که در آینده مسافر روح خواهند شد دشوار باشد. نقطه ضعف عمده تکنیک مذکور این است که در برابر دو احساس مشکل آفرین یعنی احساس انتظار و تشویش بسیار حساس و آسیب پذیر است.هنگامیکه این دواحساس آزارنده مستمر و دائم شوند آنگاه ریلکس کردن و شل نگهداشتن کامل عضلات اطراف شقیقه ها بسیار دشوار می شود.

تکنیک مراقبه شماره (5)لاانشجویان و مددکاراناین تکنیک مراقبه همراه با زمزمه کردن و ذکر کلمه ای مقدس است که آن را از دیسکورسهای اکنکار و کتابهای سفر روحم یاد گرفتم و با سبک و شیوه مراقبه خودم سازگار کردم.
در حالیکه به پشت می خوابیم چشمهایمان را می بندیم بدنمان را ریلکس می کنیم و به آرامی و باملایمت شروع به زمزمه پیوسته کلمه ای مقدس می کنیم.کلمات متعددی را میتوان استفاده کرد ولی من از ذکر یا باسط استفاده میکنیم. یاباسط یکی از نامهای خداوند می باشد و ذکر آن بسیار آسان است. پس از اینکه نفس عمیقی می کشیم با صدای بلند و با حالتی کشیده و طولانی و با ملایمت کلمه یاباسط را زمزمه می کنیم .در حالیکه به آرامی نفسمان را بیرون می دهیم هر حرف را جداگانه تلفظ می کنیم و به یکدیگر می چسبانیم . سپس نفس کوتاهی می کشیم و آنگاه نفس عمیق دیگری کشیده و دوباره این زمزمه را آغاز می کنیم.
به تدریج متوجه می شویم که بهترین راه برای ریلکس ماندن کامل و به خواب رفتن در هنگام ذکر گفتن این است که تصور کنیم صدایمان در سراسر بدنمان بخصوص در دستها و مچ دستها و پاها و مچ پاهایمان ارتعاش پیدا می کند . هنگامیکه توجهمان را عمدتا بر این احساس گزگزدر حال ارتعاش متمرکز می کنیم راحت تر می توانیم در حال ذکر گفتن به خواب برویم.یکی از مزیتهای تکینک مذکور این است که ذکر گفتن با صدای بلند از پریشانی و منحرف شدن ذهن جلوگیری می کند. معمولا ذکر گفتن بی صدا در درون از منحرف شدن ذهن جلوگیری نمی کند ولی طبق آنچه که من تجربه کردم ذکر گفتن با صدای بلند و با حالتی ملایم این کار را انجام می دهد.

تکنیک مراقبه شماره (6)

این تکنیک با قدرت تجسم عمل می کند.پس از اینکه چند دقیقه را صرف ریلکس کردن بدنم می کردم این احساس را در خود تجسم می کردم که هم اکنون از سفری خارج از کالبد به کالبد فیزیکی ام بازگشته ام . احساس مذکور احساسی از گزگزشدن و مور مور شدن در سراسر بدن است مانند مواقعی که موجی از سرما از سراسر بدن عبور می کند.این احساس را به ویژه با متمرکز کردن توجهم بر احساس گزگزشدن در دستها و مچ دستها و پاها و مچ پاها یم می توانستم در خودم بوجود آورم.
دلیل موثر بودن تکنیک مذکور این است که با بوجود آوردن احساس گزگزی که پس از بازگشت به کالبد فیزیکی تولید می شود در واقع می توان سطح ارتعاش کالبد فیزیکی را به تدریج بالا برد تا جائیکه کالبد درونی بتواند کالبد خارجی و غالب ما شود.

 

/ 20 نظر / 195 بازدید
نمایش نظرات قبلی
مهرداد مهرابی

ایا سیدی داره ممنون

احمد پيري

سلام . خيلي عالي بود استاد واقعا ممنونيم از زحمات شما

بنده خدا

اين تكنيك هاي خروج روح از كالبد ، همون تكنيك هاي اكنكار نيست ؟

جواد

نمیشه این تکنیک هارو باهم ادغام کرد یعنی چندتا رو با هم انجام بدیم؟

بردیا

سلام استاد من از بچگی آشق جادو و حرکت دادن اجسام با نیروی ضحن بودم قبل از اینکه بخوام نیم ساعت مدیتیشنو انجام بدم باید دقیقا چه کار هایی انجام بدم تا بتونم مدیتیشن کنم لگفا به ایمیلم جواب بدبد ممنون از وبلاگ عالیتون

محمد

سلام اقای موسایی ...امیدوارم حالتون خوب باشه من میخواستم ازتون یه سوالی بکنم ممنون میشم جواب منو بدین من تقریبا 4 سال میشه در مورد علوم غریبه دارم تحقیق میکنم یکی از ارزوهای من برونفکنی بوده وهست من در این مورد تمرینات زیادی کرده ام و به مرحله کرختی و سبک بودن و حالت پرواز جسم رسیدام و لی متاسفانه نمیدونم چرا موفق به تخلیه نشده ام..ممنون میشم مرا راهنمایی کنید و بفرمائید که اشکال من در چه مورد است که نمیتوانم برونفکنی را تجربه کنم ممنون از شما که به حرفام گوش دادین من منتظر جوابتون میممونم باتشکر

samira h

سلام من با تمرکز روی چشم سوم ناگهان دید هام چیزی از درونم داره میاد بیرون تمام عضلات شکمیم انگار که چیزی داخلش باش به حرکت در امده به سمت سر وم کشیده میشم و ناگهان تمام تنم شروع به لرزیدن میکنه مخصوصا سرم که خیلی شدسد ودهانم باز میشه انگاری چیزی میخواد بیاذ بیرون ولی من از ترس اینکه مامانم من ببین ترسیدم اخه می ترسیدم فکر کن تشنج کردام ایا این مرحله ای از پرواز روحه؟در ضمن من اصلا قبلش مدیتشن انجام ندادم ممنون میشم جواب بدید ؟واین که هکیشه خواب هی که میبینم در واقعیت اتفاق می افته علتش چیه؟

samira h

سلام من با تمرکز روی چشم سوم ناگهان دید هام چیزی از درونم داره میاد بیرون تمام عضلات شکمیم انگار که چیزی داخلش باش به حرکت در امده به سمت سر م کشیده میشن و ناگهان تمام تنم شروع به لرزیدن میکنه مخصوصا سرم که خیلی شدید ودهانم باز میشه انگاری چیزی میخواد بیاد بیرون ولی من از اینکه اینکه مامانم من ببین ترسیدم اخه می ترسیدم فکر کن تشنج کردام ایا این مرحله ای از پرواز روحه؟در ضمن من اصلا قبلش مدیتشن انجام ندادم ممنون میشم جواب بدید ؟واین که همیشه خواب های که میبینم در واقعیت اتفاق می افته علتش چیه؟

سهیلا

سلام استاد! من ۱۵ سالمه راستش نمیدونم از کجا شروع کنم فک کنم از دو سال پیش بود که گهگاهی تو خواب اختلال داشتم .قبلا شدیدتر بود ولی الان بهتر شده گاهی واسم اتفاق میفته. من یه جورایی جدا شدن روحمو از بدنم حس میکنم. گاهی که میخوابم اینجوری میشم. چشمام تو اون حالت بسته س ولی ذهنم همه چیو میفهمه. جز تاریکی چیزی نمی‌بینم چون چشمام بسته س ولی حس میکنم دارم با یه درد عجیبی از بدنم جدا میشم. جالبیش اینه که میفهمم روحم و دارم از بدن جدا میشم ولی نمیترسم و ناخوداگاه به خودم میگم باید برگردم به بدنم. خب گفتم که با یه دردی ازبدنم جدا میشم و با یه سرعت زیاد بدون اینکه خودم بخوام به سمت بالا حرکت میکنم. در حالی که باسرعت سمت بالا حرکت میکنم با خودم فکر میکنم تنها راهی که میتونم برگردم تو بدنم اینه که چشمامو بازکنم و همینکارم کردم. فشار میارم که چشمامو باز کنم ولی هرچی زورمیزنم چیزی نمیبینم. ولی وقتی که سعی میکنم بازشون کنم یدفعه تو هوا متوقف میشم و اینبار با سرعت به سمت پایین حرکت میکنم و... یدفعه چشمام باشدت بازمیشه و بیدار میشم و میبینم که تو رخت خوابمم و عرق کردم و نفس نفس میزنم و خیلی میترسم.

سهیلا

حالا بهتر شدم قبلا خیلی بدتر بود تو خونمون چرخ میزدم!!!! تا حالا روانشناسی چیزیم نرفتم به نظرتون لازمه? استاد من ایمیل ندارم میشه جوابمو همینجا بدین? من واقعا نمیدونم چمه تا حالا تمرینای پرواز روحم انجام ندادم میترسم لطفا کمکم کنید.